MERCEDES-BENZ MUSEUM, STUTTGART

06:47:00

Za nami początek nowego, 2017 roku. Mam nadzieję, że miło spędziliście święta i hucznie powitaliście ten rok. Nie wiem jak Wy ale ja się jeszcze nie przestawiłam, jedną nogą ciągle jeszcze siedzę w 2016, o czym może świadczyć dzisiejszy post, a drugą w 2017.


Ale do rzeczy!

Jednej z najstarszych i najbardziej prestiżowych marek jaką jest Mercedes-Benz nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Dzięki jej założycielom, Karlowi Benzowi i Gottliebowi Daimlerowi, służy nam już 135 lat! Dokładnie 10 lat temu w Stuttgarcie powstało muzeum poświęcone historii właśnie tej marki. 

Ogromne wrażenie robi już sam budynek. To przeszklone, wysokie na prawie 50 m cudo posiada 9 kondygnacji. Zwiedzanie rozpoczyna się od najwyższego piętra. Stopniowo i łagodnie poruszając się ku dołowi mijamy wystawę za wystawą. Na ścianach towarzyszą nam gabloty opowiadające nie tylko historię marki Mercedes-Benz ale również najważniejsze wydarzenia ze świata. 

W budynku znajduje się łącznie ponad 1500 eksponatów, w tym 160 pojazdów. Jeśli się dobrze przyjrzycie dopatrzycie się Mercedesa 600 (W100), którym jeździła sama Elżbieta II oraz papamobile Jana Pawła II. Oprócz głównych atrakcji jakimi są oczywiście samochody, można tam zobaczyć różnego rodzaju silniki, autentyczne, odręcznie pisane dokumenty oraz stroje i sprzęt pierwszych kierowców wyścigowych. 

Zwiedzanie odbywa się od wtorku do niedzieli w godzinach 9-18. Bilet wstępu to bodajże 8 euro, a po godzinie 16:30 jedynie połowa z tego. Wszystko opisane jest w języku niemieckim i angielskim. Dla chcących rozdawane są również elektroniczne przewodniki. Cały kompleks wyposażony jest też w restaurację i sklep z pamiątkami.

Podsumowując: jeśli tylko będziecie w Stuttgarcie udajcie się tam, bo naprawdę warto. Wspaniały budynek i zjawiskowe modele, a dodatkowo niska cena powinny przekonać każdego.

Zdjęcia budynku niestety pochodzą z google ale reszta jest już mojego autorstwa.
































































































K.

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Świetne miejsce!!! Do takiego muzeum to ja bym się chętnie przeszła... Zawsze miałam słabość do mercedesów :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również, dlatego kiedy do wyboru miałam Muzeum Porsche lub Muzeum Mercedesa bez namysłu wybrałam to drugie! Pozdrawiam, K! :)

      Usuń