CZY WARTO BYĆ DOBRYM?

08:58:00


No co Wy, oczywiście, że tak.

Ale od początku.

Do napisania tego tekstu skłoniło mnie tak właściwie... życie. Moje własne doświadczenia, sytuacje z życia bliskich, a dość często również zachowanie zupełnie obcych mi ludzi.

     Ile razy zdarzyło Wam się być przy kimś kiedy tego potrzebował, pożyczyć, podwieźć, udzielić dobrej rady, jednym słowem po prostu pomoc? Zakładam, że mnóstwo. 

Ile razy zawiedliście się później na tej samej osobie, która swego czasu tak bardzo Was potrzebowała? Ile było sytuacji, kiedy to Ty potrzebowałeś tej pomocy, a pozostałeś z niczym? Ile razy ktoś okazał się być zupełnie inna osoba niż Ci się dotychczas wydawało? Zakładam, że liczba będzie podobna.

Co sobie wtedy pomyślałeś? 
No tak, można było się tego spodziewać.
Mam to gdzieś, to był ostatni raz kiedy komuś pomogłem.
Kiedy ludzie czegoś potrzebują to jest ich pełno ale kiedy to ja jestem w potrzebie zdaje się jakby wszyscy nagle wyparowali.
Można by tak wymieniać i wymieniać, najczęściej wplatając w to jeszcze masę wulgaryzmów łączących się w jedno słowo - cenzura.    

Oczywiście nie mowię tu o każdym. Nie mam zamiaru wrzucać wszystkich do jednego worka. Na szczęście istnieją jeszcze dobrzy? przyzwoici? normalni? ludzie. Bo przecież jeśli utożsamiasz sie z tym tekstem to sam do takich należysz. 

Przechodząc do meritum:
CZY WARTO BYĆ DOBRYM?

Tak. Nie dla innych ale dla samego siebie. To Ty jesteś tym, który pomaga, który sprawia, ze czyjeś życie (no dobra, bez przesady), choćby jeden dzień lub jedna chwila stają się lepsze. Pamiętaj, że to Ty jesteś w porządku i to Twoje sumienie jest czyste.

Oto kilka rad, o których zawsze pamiętam, może i Tobie się przydadzą:

-jak już wspomniałam - pomagaj głównie dla siebie, nie dla innych (nie chodzi mi o totalny egoizm, bo w końcu przecież komuś pomagamy, ale o to, ze jeśli zrobi się nieprzyjemnie nikt nie będzie miał Ci nic do zarzucenia)
-nie oczekuj niczego w zamian - nie o to w tym wszystkim chodzi
-pomagaj bez powodu - nie dlatego, że ktoś Ci kazał albo tak wypada, zaobserwuj, może po prostu sprawia Ci to radość? 
-nie przejmuj sie porażkami - liczą się inicjatywa, chęć i zainteresowanie
-nie licz na innych ludzi - tak unikniesz niepotrzebnych rozczarowań (nie mówię tu o kompletnym braku wiary w drugiego człowieka, mam na myśli raczej całkowite uzależnienie od jego rekacji)
-nie daj sobie wmówić, że to Ty jesteś tym złym - każdy patrzy na życie w inny sposób, kieruje się innymi przekonaniami, a pewne zachowania są dla niego normą. Istnieją ludzie, ktorzy potrafią całkowicie obrócić kota ogonem, napluć Ci w twarz, a na dodatek obrazić. 

Szczerze, nie mam pojęcia czym kierują się takie osoby, co chcą w ten sposób osiągnąć. Wyciągasz ku nim pomocną dłoń, a w zamian dostajesz kopa w tyłek. No dobra, trudno. To, że ktoś tego nie docenił, nie znaczy, że mu nie pomogłeś. To Ty wiesz najlepiej jak się zachowałeś i w zasadzie tylko to się liczy. Kij ze stratami moralnymi, gorzej jeśli chodzi o materialne. 





K.


You Might Also Like

5 komentarze

  1. dobrze powiedziane :D

    wwww.domiglowaty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z tym, że bycie dobrym przede wszystkim pozytywnie wpływa na nas. Ale bardzo ciężko jest przestawić się na pozytywne myślenie wobec osoby, która "zaszła nam za skórę". Niemniej jednak warto próbować i należy pamiętać, że każda osoba, którą spotkamy coś przeszła, więc wręcz należy być serdecznym.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się całkowicie. Ale i tak za każdym razem robi sie przykro gdy się zawodzisz na innych ludziach...

    OdpowiedzUsuń
  4. Staram się pomagać. Na szczęście na swojej drodze spotykam pozytywne osoby, które dziękują za pomoc i same są skłonne mi pomóc w razie potrzeby.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze prawisz. Wiele osob stara sie pomagac zeby cos zyskać, bardzo mnie to denerwuje gdy zaraz po udzieleniu wsparcia ktos dzwoni i daje mi zadanie do wykonania "bo wiszę przysługę"; as u said - kindness is free.

    OdpowiedzUsuń

Like us on Facebook

Flickr Images





It is a responsive design, means it automatically adapts its design according to the device. So your blog looks stunning from whatever device (Desktop, Tablet and Mobile) visiting from.