CROATIAN CRUISE

07:36:00

Chorwacja - rejs po Adriatyku 💦


Zdjęcia rozpoczynające ten post przedstawiają widoki, które po raz pierwszy w życiu wywarły na mnie tak ogromne wrażenie.          


Naszą chorwacką przygodę rozpoczęliśmy w Splicie, pięknym portowym mieście, w którym znajduje się Pałac Dioklecjana. Odebraliśmy łódź, która miała być naszym domem i środkiem transportu przez kolejnych dziesięć dni i powoli przygotowywaliśmy się do rejsu.                



Kolejne dni upływały nam na zwiedzaniu okolicznych zatok i wysp. Jedną z nich była Korczula. 

Ta położona w południowej Dalmacji wyspa oddalona jest od Splitu o ponad 200 kilometrów. Jest ona rzekomo miejscem urodzenia kupca i podróżnika Marco Polo. Sama wyspa jest bardzo urokliwa. Dominują tutaj wąskie, kamiennie uliczki oraz górzysty krajobraz.  








Nasza łódź w calej swojej okazałości. Wewnątrz bardzo przestronna, idealna na nasz ośmioosobowy skład :)



Pewnego wieczoru zostaliśmy ugoszczeni przez miejscowych ludzi, którzy posiadają dom na malutkiej wysepce, a w sezonie letnim zajmują się tam połowem ryb. To właśnie wtedy miałam okazję spróbować po raz pierwszy Rakii - narodowego napoju południowosłowiańskich krajów, takich jak Chorwacja. Byłam wtedy dosyć młoda ale z tego co pamiętam to smak niezbyt przypadł mi do gustu. 





To właśnie Chorwacja zafundowała mi pierwszy sztorm na otwartym morzu. Nie powiem, naprawdę mocne wrażenia. Polecam!





Podsumowując: świetne miejsce na wczasy, zarówno na zwiedzanie jak i odpoczynek. Fakt, ze plaża jest kamienista, a nie piaszczysta jak w przypadku większości może troszkę odstraszać ale krystalicznie czysta woda (w niektórych miejscach sięgająca nawet kilkunastu metrów) wszystko to rekompensuje. Jeśli macie taką okazję to najlepiej zwiedzać na łodzi ale jeśli nie to nic się nie dzieje. Górzyste krajobrazy, Rakija i owoce morza czekają!

K.

You Might Also Like

2 komentarze

  1. pierwszy raz spotykam się, żeby ktoś przeżył sztorm na Chorwacji. ;) ja swój jedyny w życiu miałam na Bałtyku i tam też zdecydowanie nie polecam. ;)
    a Chorwacja jachtem jest niesamowitym przeżyciem, sama byłam już dwa razy i zapewne jeszcze kiedyś tam popłyniemy. ;)
    pozdrawiam serdecznie.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nigdy jeszcze nie pływałam ani po morzu ani po oceanie. :) Tym bardziej podczas sztormu :P W ogóle nie byłam za granicą... - a uwielbiam podróżować :* Ciekawe zdjęcia ;) Mam nadzieję, że kiedyś i mi się uda trochę po podróżować :3 Pozdrawiam i zapraszam do mnie: http://bylasobiepanda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images





It is a responsive design, means it automatically adapts its design according to the device. So your blog looks stunning from whatever device (Desktop, Tablet and Mobile) visiting from.